Τρίτη 22/05/2018 Ενημερωτικός εκδοτικός συνεταιρισμός 25 C° Θεσσαλονίκη
  • Το βάθος των πραγμάτων

    Άρχισε στις 2 Μαρτίου το 20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

  • Κατηγορία: Πολιτισμός Δημοσίευση 27/02/2018 - 23:44
    Τελευταία ενημέρωση 05/03/2018 - 12:03
  •  

    «Στις ταινίες μου πάντα ήθελα να κάνω τους ανθρώπους να δουν σε βάθος. Δεν θέλω να δείξω πράγματα, αλλά να τους δώσω την επιθυμία να δουν», λέει η Ανιές Βαρντά, το τιμώμενο πρόσωπο του φετινού, 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που άρχισε την Παρασκευή 2 Μαρτίου.

    Η αυλαία του φεστιβάλ άνοιξε στις 8 το βράδυ στο "Ολύμπιον" με το ντοκιμαντέρ της Ανιές Βαρντά Πρόσωπα & Ιστορίες / Faces Places (2017) το οποίο κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Καννών. Πρόκειται για ένα φωτογραφικό οδοιπορικό στα χωριά της Γαλλίας, με πρωταγωνιστές τη Βαρντά και τον 33χρονο γάλλο φωτογράφο και εικαστικό JR.

    Φέτος το φεστιβάλ θα προβάλει δέκα ντοκιμαντέρ της ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτιδας που γεννήθηκε το 1928 στο Βέλγιο. Την αποκαλούν μητέρα της γαλλικής νουβέλ βαγκ, καθώς άνοιξε το δρόμο για το αντισυμβατικό ρεύμα της μεγάλης οθόνης και έγινε η πρώτη γυναίκα εκπρόσωπός του, μαζί με σκηνοθέτες όπως ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ, ο Φρανσουά Τριφό, αλλά και ο σύζυγός της Ζακ Ντεμί (1931-1990).

    (Στη φωτογραφία, στιγμιότυπο από το ντοκιμαντέρ Τοιχογραφίες (1980) στο οποίο η Ανιές Βαρντά παρουσιάζει την τέχνη του δρόμου στο Λος Άντζελες, όπου έζησε για χρόνια).

     

     

  • Pressenger

    Pressenger ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.
    Ενημερωτικός Εκδοτικός
    Συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης

    Αγίας Σοφίας 94,
    τ.κ.: 54634
    τηλ.: 6974-557792
    inbox@pressenger.gr

    Σχετικά με το pressenger.gr

    Έτος ίδρυσης 2016
    Σχεδιασμός – ανάπτυξη:
    ομάδα pressenger.gr

    Μέλος του    

    Τα υπογεγραμμένα κείμενα
    απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

    Επιτρέπεται και παροτρύνεται
    η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή των κειμένων,
    αυτούσιων ή διασκευασμένων, με κάθε μέσο
    υπό τους όρους
    - αναφοράς στην πηγή προέλευσης (pressenger.gr)
    - διατήρησης του όρου ελεύθερης διάθεσης
    σε κάθε αντίγραφο ή παράγωγο έργο.